Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

«Ով հավատում է երազներին, նմանվում է մեկի, որը փորձում է բռնել ստվերը և վազել քամու հետևից»

«Ով հավատում է երազներին, նմանվում է մեկի, որը փորձում է բռնել ստվերը և վազել քամու հետևից»
11.09.2012 | 02:18

Այսօր խոսենք երազների և քրիստոնյայի կյանքում դրանց նշանակության մասին: Դժբախտաբար, այսօրվա կյանքում երազների հանդեպ ճիշտ ըմբռնում չկա, քանի որ ժողովրդի մեծ մասը փորձում է դրանց մեջ ինչ-ինչ նշաններ տեսնել. պատմում են միմյանց, մեկնաբանում, օգտվում երազահաններից և ընկնում մեծ մոլորության մեջ:
Փորձենք լուսաբանել այս խնդիրները, որպեսզի մեծ մոլորության դեմն առնվի: Ընդհանրապես մարդու հոգևոր կյանքը քնի մեջ էլ չի դադարում, քանի որ հոգին անմահ է ու միշտ գործում է: Սակայն քնի ժամանակ մարդու կամքը խիստ թուլանում է, և գիտակցության փոխարեն ի հայտ է գալիս ենթագիտակցությունը: Քնի մեջ հնչող խոսքերն իրականում խոսքեր չեն, այլ մտքեր, և քանի որ մեր կամքը չի գործում, ուստի մենք արտաքին ազդեցության տակ ենք:
Ինչպես սբ. Գրիգոր Տաթևացին է ասում, ըստ ազդեցության երազները երեք տեսակի են լինում` աստվածային, բնական և դիվական: Աստվածային երազը կոչվում է տեսիլք, ինչպես Աբրահամի, Հակոբի, Հովսեփի և Դանիելի պարագայում եղավ: Այսպիսի տեսիլքներ ունենում են կատարյալ մարդիկ, ովքեր լցված են Սբ. Հոգով ու ծայրագույն ժուժկալության շնորհիվ Տիրոջ առաքյալների աստիճանին են հասել: Իսկ այն քրիստոնյաները, ովքեր դեռևս հաղթվում են զանազան կրքերից ու ցանկություններից, միտքն ու հոգին զգայարաններից խիստ կախվածության մեջ են, թող չձգտեն աստվածային տեսիլքներ տեսնել: Հին ՈՒխտում տեսիլքներն ապագայում լինելիք բաների մասին էին և Աստծուց տրվում էին մարդկության օգուտի համար: ՈՒստի նրանք, ովքեր տեսիլքներ տեսնելու անզուսպ փափագ ունեն, հպարտության մեջ են ընկել և իրենց մարդկության փրկարարների դերն են վերագրում:
Երազները լինում են նաև բնական: Ըստ Գրիգոր Նյուսացու` բնական երազները չորս բաժանում ունեն: Երազներ կան, որ առաջանում են օրվա ընթացքում կատարած գործերի, ունեցած զրույցների ու խորհած մտքերի տպավորության տակ: Եթե մարդն ամբողջ օրն այսաշխարհային հոգսերի մեջ է, ապա նույն փոթորկալից ծովի մեջ է տարուբերվում նաև երազներում: Իսկ եթե նա ամբողջ օրը կրթվում է աստվածային և երկնային իրողությունների մեջ, ապա քնած ժամանակ էլ խորամուխ է լինում դրանց մեջ:
Քնի մեջ, երբ նահանջում է մեր գիտակցությունը, վերանում է ինքնահսկողությունը, մենք դառնում ենք անկեղծ ու ոչնչից չենք ամաչում: Այդ ժամանակ ենթագիտակցության խորքերից դուրս է գալիս անձի ճշգրիտ պատկերը, մեր իրական ես-ը: Եվ ինչպիսին են մեր երազները, այնպիսին է նաև հոգևոր վիճակը, անձի իրական էությունը: Թերևս երազներից օգուտ քաղելու միակ միջոցը հետևյալն է. ճշգրիտ, օբյեկտիվ կերպով գնահատել դրանք, ճանաչել սեփական անձն ու մաքրել հոգին անցանկալի տարրերից: Մեր սրտի լիակատար մաքրումից հետո միայն երազներն էլ կլինեն մաքուր ու պայծառ:
Երազներ կան, որ կյանքում չիրականացած իղձերի և նպատակների իրականացման մասին են, ինչպես քաղցածը երազում կերակուր է տեսնում, իսկ ծարավածը` ջուր: Երազներ լինում են նաև մարմնի որոշակի ֆիզիոլոգիական պրոցեսների պատճառով: Օրինակ` լյարդի ցավեր ունեցող մարդը սարսափազդու երազներ կարող է տեսնել:
Աստվածային երազներին հակառակ լինում են դիվական երազներ, որոնք տրվում են մարդկանց մոլորեցնելու, աղտեղի մտքերի ու ցանկությունների մեջ գցելու, սարսափ ազդելու և բարին խափանելու համար: Բարու խափանման մի օրինակ է Ավետարանում հիշատակված Պիղատոսի կնոջ երազը: Սբ. Եվագրոսի կնոջ տեսած երազը չարից էր, քանի որ սատանան, կռահելով, որ Աստվածորդու խաչելությամբ ինքը կորստյան է դատապարտվելու, փորձում էր Պիղատոսի կնոջ միջոցով Պիղատոսին հետ կանգնեցնել Քրիստոսի համար մահվան դատավճիռ կայացնելուց:
Առաջին հայացքից թվում է, թե Պիղատոսի կնոջ տեսած երազը բան է հուշում, այսինքն` հետ կանգնել արդար ու անմեղ արյուն թափելուց: Սակայն իրականում դա սատանայի չար մտադրությունն էր` խափանելու մարդկության փրկության նվիրական գործը: Այսպես էլ շատ ու շատ բարի և անմեղ թվացյալ երազներ իրականում պարունակում են բարին խափանելու և մարդկանց մոլորեցնելու չար մտադրություն:
Շատ անգամ չար ոգիները երազներում հանդես են գալիս լուսե հրեշտակների, մարգարեների կերպարանքով և ապագան են գուշակում, որպեսզի մենք երազի իրականանալուն պես ընկնենք շփոթմունքի մեջ ու որպես կանխագուշակելու շնորհ ունեցող` մտածումներով ամբարտավանանանք: Լինելով հոգի` դևերը տեսնում են, թե ինչ է տեղի ունենում եթերային տարածության մեջ, սակայն կանխատեսումներ անելով հանդերձ` նրանք ապագայի մասին ոչինչ չգիտեն: ՈՒստի դիվական, գայթակղեցուցիչ երազներ տեսնելուց հետո արթնանալուն պես անմիջապես պետք է մաքրել հոգին ու հիշողությունը դրանց ծանր տպավորություններից:
Մենք, որ դեռևս ամբողջովին չենք նորոգվել աստվածային շնորհներով, կարող ենք տեսնել միայն հոգու ցնորքից ու դևերի սադրանքներից ծնված երազներ: Աստվածային երազները խիստ հազվադեպ են լինում ոչ թե այն պատճառով, որ դրանք, սովորական կարգից դուրս լինելով, կարող են մեր մեջ մեծամտություն առաջացնել: Մենք սրանով կկորցնենք խոնարհությունը, ինչը քրիստոնյայի հոգու փրկության կարևորագույն պայմանն է:
Եկեղեցու հայրերը, որպես ընդհանուր օրենք, արգելում են երազներին որևէ նշանակություն տալ, համարել դրանք հանդերձյալ աշխարհից եկած հայտնություններ և հատկապես պատմել ուրիշներին: Մենք երազները պետք է գաղտնի պահենք և անհրաժեշտության դեպքում պատմենք միայն եկեղեցու հոգևոր հայրերին` համապատասխան խորհուրդներ ստանալու համար:


Տեր Միքայել աբեղա ԳԵՎՈՐԳՅԱՆ
Տաթևի վանքի վանահայր

Դիտվել է՝ 4001

Մեկնաբանություններ